ogólne warunki uczestnictwa w polowaniach
OGÓLNE WARUNKI UDZIAŁU W IMPREZACH BIURA TAJGA
I ZAWARCIE UMOWY
- Stronami niniejszej umowy są Biuro „Tajga” – pośrednik organizatorów polowań miejscowych, które posiada odpowiednie pozwolenia oraz koncesje na pośrednictwo w sprzedaży polowań oraz Klient podpisujący umowę – rezerwację. Umowa zostaje zawarta w momencie jej podpisania przez klienta. Podpisując umowę – rezerwację Klient potwierdza, iż zapoznał się z ogólnymi warunkami uczestnictwa , które stanowią integralną część umowy i je akceptuje. Stosunki prawne pomiędzy Biurem „Tajga” a Klientami podlegają przepisom prawa polskiego, a w szczególności: kodeksu cywilnego.
- Warunkiem koniecznym wejścia w życie umowy jest jej podpisanie. Po podpisaniu umowy klient zobowiązany jest do wpłaty zadatku w terminie 7 dni. Przy zawieraniu umowy B. „Tajga” określa rodzaj dokumentów potrzebnych do realizacji imprezy oraz termin ich okazania lub dostarczenia do biura. Nie złożenie dokumentów w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z rezygnacją z imprezy z przyczyn leżących po stronie Klienta.
- Uczestnik jest zobowiązany poinformować biuro o zmianie adresu, nazwiska, wymianie paszportu etc. w terminie umożliwiającym załatwienie niezbędnych formalności. Za zaniedbanie tego obowiązku oraz skutki z tego wynikłe „Tajga” nie ponosi odpowiedzialności.
II. WARUNKI PŁATNOŚCI
- Po podpisaniu umowy Klient zobowiązany jest zapłacić zadatek w wysokości podanej na umowie przelewem lub gotówką.
- Cena ustalona w umowie może ulec podwyższeniu, jeżeli doszło do wzrostu kosztów organizacji polowania .Wzrost kosztów musi być udokumentowany przez organizatora lokalnego polowania. W okresie 15 dni przed datą rozpoczęcia imprezy cena nie może być podwyższona.
- Pozostała suma tj. koszt imprezy pomniejszony o wpłacony zadatek musi być wypłacona organizatorowi polowania zaraz po przyjeździe na miejsce ( lotnisko ,dworzec kolejowy ,autobusowy lub hotel ).
- W przypadku nie odstrzelenia trofeum następuje zwrot w wysokości podanej w umowie, w przypadku ranienia zwierzyny nie przysługuje zwrot.
III. ODPOWIEDZIALNOŚĆ, STRATY I SZKODY
- Każdy uczestnik imprezy jest zobowiązany do przestrzegania paszportowych, celnych, zdrowotnych i innych przepisów kraju, z którego podróżuje i do którego wyjeżdża.
- Każdy uczestnik jest zobowiązany do przestrzegania przepisów łowieckich obowiązujących na terenie kraju w którym poluje, o których informuje w formie ustaleń organizator miejscowy.
- Wszelkie koszty powstałe w wyniku niedotrzymania tych przepisów obciążają uczestnika.
- Odpowiedzialność biura „Tajga” jest wykluczona w przypadku:
- szkód powstałych w wyniku czynów niedozwolonych i przestępstw, do których dojdzie w czasie realizacji imprezy, za które B. „Tajga” nie ponosi odpowiedzialności, jak za działania własne, działania innych osób instytucji .
- strat moralnych, kosztów utraconego urlopu i kosztów z tym związanych, utraconych zysków itp.;
- wystąpienia zjawiska siły wyższej;
- szkód wynikłych z działań lub zaniedbań Klienta i osób mu towarzyszących;
- szkód powstałych na skutek nieuniknionych spóźnień transportu;
- działań inwestorskich w danych rejonach gdyż, nie ma na nie żadnego wpływu;
- następstw nieszczęśliwych wypadków podczas trwania imprezy;
- nie możności przybycia myśliwego w umówionym czasie na miejsce polowania .
- warunków meteorologicznych;
- Biuro Tajga nie jest organizatorem transportu do miejsca polowania może jednak na wniosek myśliwego klienta zakupić konieczne bilety oraz pomóc w załatwieniu formalności wizowych. Klient na własny koszt musi dostać się do miejsca polowania .Impreza rozpoczyna się w momencie przejęcia myśliwego przez organizatora lokalnego .
- „Tajga” nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług takich jak. np. transport trofeum do Polski , wycieczki fakultatywne, wynajem samochodów itp., które były oferowane Klientowi na miejscu, a organizowane przez inne podmioty gospodarcze. Wyżej wymieniona odpowiedzialność nie powstaje nawet wówczas, jeśli przedstawiciel organizatora miejscowego pośredniczył w sprzedaży tych dodatkowych usług.
- Tajga na zlecenie klienta zajmie się organizacją transportu trofeum do Polski. Ze względu na przepisy weterynaryjne trofeum przed transportem do Polski musi przejść odpowiednie przygotowanie tj. mizdrowanie, suszenie, czyszczenie i bielenie czaszki, powyższe czynności zostaną zlecone firmie miejscowej. B.” Tajga” oraz organizator miejscowy nie odpowiadają za jakość wykonanej usługi.
- ” Tajga” na zlecenie klienta załatwia wszelkie formalności związane z uzyskaniem dokumentów potrzebnych na przewóz trofeum.
- ” Tajga” na zlecenie klienta wynajmie firmę spedycyjną, która dokona wszelkich formalności związanych ze spedycją, odprawą trofeum na granicach. B. „ Tajga” nie odpowiada za jakość wykonania tych usług.
IV. REKLAMACJE
1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy uczestnik ma prawo zgłosić reklamację do B. „Tajga” w siedzibie firmy 77-416 Tarnówka; Płytnica 30A do 7 dni kalendarzowych od daty ukończenia imprezy. Opóźnienie powoduje nieważność reklamacji. Datą decydującą jest data otrzymania reklamacji w formie pisemnej przez B. ”Tajga” lub data nadania reklamacji w urzędzie pocztowym.
2. B. „Tajga” ma obowiązek przekazania zgłoszonych reklamacji nie zwłocznie do organizatora lokalnego a w ciągu 30 dni kalendarzowych dostarczyć odpowiedź na reklamację. Skargi grupowe nie będą traktowane jako reklamacje i będą traktowane jako nieważne.
- Okoliczności podnoszone w reklamacji powinny być potwierdzone w czasie trwania imprezy przez przedstawiciela organizatora w miejscu realizacji imprezy poprzez adnotację ‘ przyjęto do wiadomości’ pod rygorem nieważności.
- Reklamacje związane z zakwaterowaniem, wyżywieniem oraz programem imprezy należy zgłaszać niezwłocznie do organizatora miejscowego, który jest zobowiązany do usunięcia jej na miejscu. W przeciwnym wypadku należy sporządzić protokół, który musi być podpisany z dopiskiem ‘ zapoznałem się’ przez organizatora miejscowego. Nie podpisane reklamacje przez w/w przedstawiciela organizatora miejscowego nie będą rozpatrywane przez B. „Tajga”.
V. ZMIANY W WYKONANIU UMOWY
- „Tajga” odpowiada za zorganizowanie imprezy zgodnie z warunkami zawartej umowy oraz obowiązującymi przepisami. W tych granicach B „Tajga” odpowiada tylko za rzeczywiste straty poniesione przez Klienta.
- „Tajga” zastrzega sobie w nieuniknionych i nieprzewidzianych przypadkach prawo do dokonania zmian w wykonaniu poszczególnych postanowień zawartej umowy, o ile nie zmieniają one charakteru imprezy. Przez „nie uniknione” przypadki należy rozumieć np. siłę wyższą, zmianę ze względów logistycznych, ekonomicznych lub ze względów bezpieczeństwa ,zamknięcie terenów do polowań z powodów chorób ,zagrożenia pożarowego lub innych obostrzeń wydanych przez miejscowe urzędy. Dopuszczalne są zmiany np. środka transportu, towarzystwa lotniczego, typu samolotu, trasy przelotu, zmiany lotniska na wylot i powrót z kraju, zmiany docelowego lotniska za granicą, godziny odlotów, zmiany rodzaju transferu z lotniska do hotelu oraz innego miejsca zakwaterowania pod warunkiem, że są one tej samej lub wyższej kategorii ,zmiany miejsca polowania ( nie kraju ) .
- „Tajga” zastrzega sobie prawo odwołania imprezy. W takim przypadku klientowi przysługuje prawo zwrotu całości wniesionych opłat. Z wyjątkiem kosztów przelotu do miejsca polowania oraz kosztów wizy i ubezpieczenia. B. „Tajga” nie jest organizatorem transportu jednak na zlecenie klienta może dokonać rezerwacji i zakupu biletów lotniczych . Dla bezpieczeństwa, klient powinien zlecić zakupienie biletu w taryfie z możliwością rezygnacji i zmianą terminu wylotu i przylotu.
- W przypadku przerwania podróży lub pobytu z przyczyn leżących po stronie klienta lub osoby mu towarzyszącej, równowartość niewykorzystanych świadczeń nie będzie refundowana. W takim przypadku nie będzie refundowane również opłata za nie dokonanie odstrzału trofeum. B. „Tajga” informuje o możliwości zawarcia dodatkowego ubezpieczenia się na wypadek konieczności rezygnacji z imprezy lub przerwania uczestnictwa w imprezie.
- „Tajga” nie będzie honorowało tzw. strat moralnych poniesionych przez Klienta w przypadku odwołania imprezy określonego w pkt. V, poz.4, 5.
VI. ZMIANA REZERWACJI, REZYGNACJA, ODSTĄPIENIE
- Klient ma prawo zmienić warunki umowy zawartej z B. „Tajga” do 30 dni przed rozpoczęciem imprezy. Zmiany mogą być dokonane w drodze porozumienia stron i wchodzą w życie po ich zatwierdzeniu pisemnym przez B. „Tajga”. Jeżeli, B. „Tajga” nie zatwierdzi proponowanych zmian ważność zachowują wszystkie postanowienia umowy pierwotnej.
- „Tajga” ze względu na charakter imprezy (polowanie )zastrzega sobie prawo ustalenia dokładnego terminu wyjazdu w terminie nie krótszym niż 21 dni przed wyjazdem i powiadomi o terminie wyjazdu każdego uczestnika drogą telefoniczną lub pisemną.
- W przypadku
- Klient może zrezygnować z imprezy przed jej rozpoczęciem ze względu na zmianę następujących warunków umowy: ceny imprezy. Rezygnacja z powyższych przyczyn powinna nastąpić w ciągu 5 dni po otrzymaniu zawiadomienia w formie pisemnej, telefonicznej, drogą elektroniczną lub innym dostępnym środkiem komunikacji informującym o zmianie, poprzez wyraźne oświadczenie woli Klienta o rezygnacji wyrażone w formie pisemnej. W przypadku otrzymania w/w zawiadomienia o zmianie warunków umowy na 120 dni lub w terminie krótszym przed rozpoczęciem imprezy, oświadczenie Klienta o rezygnacji powinno nastąpić niezwłocznie w formie pisemnej, jednakże nie później niż w ciągu 24 godz. od otrzymania zawiadomienia. Jeżeli, B. „Tajga” nie otrzyma w/w oświadczenia woli w podanym terminie to automatycznie będzie uważało zmiany warunków umowy za zaakceptowane przez Klienta.
- Jeżeli, Klient zrezygnuje z uczestnictwa w imprezie jednostronnie wypowiadając umowę i powołując się na zaistnienie siły wyższej a Ministerstwo Spraw Zagranicznych Rzeczpospolitej Polskiej nie ogłosi (kraju) docelowego podróży jako zagrożonego dla zdrowia lub życia obywateli RP to B. „Tajga” zastosuje zasady pobrania opłat określone w pkt. VII niniejszych „ warunków uczestnictwa..”.
VII. OPŁATA MANIPULACYJNA
- Klient ma prawo odstąpić od umowy – rezerwacji w każdym czasie przed wyjazdem lub w dniu wyjazdu na imprezę zgłaszając to osobiście lub listem poleconym (decyduje data stempla pocztowego).
- Rezygnując z uczestnictwa w imprezie uczestnik traci w całości wpłacone zaliczki czy zadatki , jeśli zrezygnuje z imprezy w terminie krótszym niż 150 dni przed wyjazdem. Przed tym terminem uczestnik traci 50% wpłaconej zaliczki .
- Utrata całej kwoty wpłaconej zaliczki czy zadatku następuje także w przypadkach rezygnacji z imprezy z następujących przyczyn nie leżących po stronie B. „Tajga”:
- brak dokumentów uprawniających do przekroczenia granic (paszportu, wizy, zaświadczenia o szczepieniach itp.),
- nie dotrzymanie przez Klienta określonych przez B. „Tajga” terminów uzupełnienia wpłat i dostarczenia dokumentów,
- choroby i innych wypadków losowych,
- nie przybycie na zbiórkę na miejsce polowania ( lotnisko lub inne ustalone z organizatorem lokalnym miejsce )
- nie zgłoszenie się w miejscu realizacji imprezy do przedstawiciela organizatora
- uniemożliwienie przekroczenia granicy przez funkcjonariusza straży granicznej lub celnej.
- Za każdą zmianę po dokonaniu rezerwacji (uczestnika, terminu, miejsca zakwaterowania itp.) pobierana jest opłata manipulacyjna w wysokości 100Euro od każdej osoby, której dotyczy. Zmiany można dokonać tylko w porozumieniu z B. „Tajga” i po potwierdzeniu przez B. „Tajga” zmiany do 60 dni przed rozpoczęciem imprezy. Jeżeli, B. „Tajga” nie potwierdzi możliwości dokonania zmiany, ważność zachowują wszystkie postanowienia umowy pierwotnej.
- Klient każdorazowo jest informowany w punkcie sprzedaży imprezy o możliwości ubezpieczenia się od kosztów rezygnacji w imprezie.
VIII. UBEZPIECZENIE
- „Tajga” zgodnie z wymogami posiada obowiązkowe ubezpieczenie OC z tytułu prowadzonej działalności w zakresie łowiectwa wykupione w PZU S.A.
- Każdy uczestnik imprezy powinien zawrzeć umowę z firmą ubezpieczającą dotyczącą NW i OC przed wyjazdem na swój koszt.
- Ubezpieczeniem w cenie imprezy do w/w kwot objęte są osoby krajowe i cudzoziemcy.
- W przypadku zaistnienia szkody podczas imprezy należy kontaktować się z czynna całą dobę centralą alarmową w Polsce (0048) 22 522-25-222.
- „Tajga” zostało zobowiązane przez ubezpieczyciela, by zwrócić uwagę Klienta na ciążące na nim, w związku z umową ubezpieczenia obowiązki:
- udostępnienia na prośbę ubezpieczyciela dokumentacji z przebiegu leczenia,
- zwolnienie lekarzy z obowiązku tajemnicy lekarskiej,
- wyrażenie zgody na przeprowadzenie badań przez lekarzy wyznaczonych przez ubezpieczyciela w razie wystąpienia szkody.
- Klient wyraża zgodę na przekazanie przez B. „Tajga” Towarzystwu Ubezpieczeniowemu danych osobowych Klienta i wszystkich osób mu towarzyszących w imprezie turystycznej w ramach listy osób ubezpieczonych oraz wyraża zgodę na postawione warunki w pkt. VIII poz. 5 niniejszych „warunków uczestnictwa…”.
- W umowie – rezerwacji konieczne jest podanie danych wszystkich osób wyjeżdżających, tj. imię i nazwisko, adres zamieszkania, nr paszportu.
- Szczegółowe warunki ubezpieczenia są dostępne w biurze sprzedającym imprezę i należy się z nimi zapoznać.
IX. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Pośrednik informuje Klienta, ile dni przewidzianych jest na transport (w zależności od środka transportu) a ile na pobyt na miejscu imprezy.
- Wyrażając się na temat kategorii miejsc zakwaterowania B.„Tajga” posługuje się oficjalną kategoryzacja obiektów noclegowych wg. lokalnych przepisów obowiązujących w krajach docelowych imprez turystycznych i zastrzega sobie, że może się ona różnić od międzynarodowych czy polskich standardów, a tym samym różnić się od oceny i gustu Klienta.
- Klient i inni uczestnicy imprezy są zobowiązani zastosować się do poleceń przedstawiciela B. ”Tajga oraz organizatora polowania na miejscu podczas trwania imprezy.
- Wszystkie informacje zawarte w ofercie B. „Tajga” dotyczące usług, cen i warunków imprezy odpowiadają warunkom obowiązującym w dniu ich sporządzenia.
- Wszelkie spory prawne wynikłe z niniejszej umowy będą rozstrzygane przez właściwy sąd ze względu na położenie siedziby B.”Tajga”.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową maja zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego RP .
- Klient proszony jest o zwrócenie szczególnej uwagi na to, by wśród dokumentów upoważniających do wyjazdu znajdowała się ulotka informacjami:
- Imię i nazwisko, adres, nr telefonu i faxu miejscowego,
- nazwa, siedziba i nr telefonów ubezpieczalni,
- adres, siedziba, nr telefonu polskiej placówki dyplomatycznej w kraju organizowanej imprezy.
data podpis B.P Tajga 03.03.2015